2018. május 6., vasárnap

Gyöngyösi Kálváriaparti Sport-és Általános Iskola

2018. 05. 06.
Határtalanul, 1. nap
Iskolánk 47 tanulója reggel 6-kor 5 tanárával elindult egy Szlovákiai kirándulásra. A buszon első pillanattól kezdve meg volt az összhang és a hangulat. Utunk első megállója Komárom volt, ahol sétát tettünk a vár körül és meghallgathattuk annak történetét, ez után megtekinttettük a Selye Jánosról elnevezett magyar egyetemet, majd a Jókai szobrot is meglátogattuk. Tetszett nekünk Komárom történelmi városának egyik legnagyobb turisztikai látványossága Az Európa-Udvar, ahol 17 szobrot számoltunk meg hírességekről. A tér 45 különböző ország sajátos építészeti stílusát mutatja be. Dunaszerdahelyre vitt utunk, ahol sajnos az egyik csoport társunk balesetet szenvedett ezért korházba kellett sietnünk. Szlovákiai Ringnél egy izgalmas futamot láthattunk. A szállásunkat Somorján foglaltuk el. Kisebb bonyodalmak után mindenki megkapta szobáját. A vacsorát a Sáfári étermben fogyasztottuk el. Hazaérkezésünk után megjöttek a később csatlakozott társaink is és megbeszéltük másnapi útitervünket.
Naplót készítette: Nagy Rozália és Spisák Sára a „bevándorlók” csapatából.

Gyöngyösi Kálváriaparti Sport-és Általános Iskola
2018. 05. 07.

Határtalanul, 2. nap
Kirándulásunkat a Corvin Mátyás alapiskolában kezdtük, ahol betekinthettünk a mindennapi iskolai életbe. Utunkat egy városi sétával folytattuk, mely során rengeteg emlékművet és szobrot néztünk meg. Ez után egy izgalmas feladat elébe néztünk. A Jókai malmot figyeltük meg működése közben, a Kis-Duna mentén. Utunk végéhez közeledtünk. megkerestük a kakasos templomot, melynek felújításában a magyar kormány is részt vett. A templom előtt selfiet készítettünk csapatonként. Itt megcsodálhattuk a bősi vízerőművet. Kirándulásunk egy részét egy luxus szálloda kertjében töltöttük. Utána pedig elmentünk vacsorázni a Safari étterembe. A vacsora végeztével visszatértünk szállásunkra.
A naplót készítették: a ,,Mangalica” csapat tagjai: Fanni, Szandi, Petra és Gréti