2018. május 23., szerda

DGYREFI DIÁKJAI KÁRPÁTALJÁN

2018. 05.22-25.

Kárpátalja 1. nap
A mai napon indultunk a Határtalanul pályázattal Kárpátaljára, Ukrajna magyarlakta területeire. Az utunk kellemesen telt, a határon is sikeresen átkeltünk. Az első állomásunk Ungvár volt, ahol elsétáltunk a Petőfi szoborhoz, amit megkoszorúztunk. Megnéztük a zsinagógát, a görögkatolikus templomot és az Ung folyó partján lévő várat is meglátogattuk. A következő úticélunk Munkács volt. Felsétáltunk a várhegyre, majd pedig bejártuk a várat. Sok érdekes dolgot tanulhattunk a honvezetésből, amit Varju Zoltán tartott. Sok közös fotót csináltunk az összes helyszínen. A visszaút jól telt, hamar elértük a szálláshelyünket, ami Berekszászon volt. Koraeste a Rákóczi téren beszélgetett a turistacsoportunk.
Kárpátalja 2. nap
A napot egy finom reggelivel kezdtük. Ezután buszra szálltunk és meg sem álltunk Szojváig. A faluban megemlékeztünk Málenkij robot áldozatairól, megkoszorúztuk a siratófalat, és egy perces néma csenddel adóztunk az elhunytaknak. Megtekintettük az emlékparkot, nem is gondoltuk volna, hogy ilyen borzalmas dolgok történtek az elmúlt száz évben. Csapatokra bomlottunk és kisfilmet készítettünk a múlt szörnyűségeiről. Polenán ásványvizet kóstoltunk, ami az emésztőrendszerünkre van jótékony hatással. Újra buszra szálltunk és Verecke felé vettük az irányt. A Szarvas patak partjánál álltunk meg, ahol elfogyasztottuk a hidegcsomagból álló ebédünket. A Vereckei-hágó volt a következő állomásunk, a hegyek között megkoszorúztuk az emlékművet és elénekeltük a Himnuszt. A hazaút kellemesen telt, az évfolyamtársak vidám társalgása törte meg a csendet.