2017. október 3., kedd

2017. október 01.-04.között a tiszabecsi II. Rákóczi Ferenc Általános Iskola diákjai a nagyszekeresi Általános Iskola diákjaival felvidéki kiránduláson vesznek részt

1. Reggel elindultunk 5:45-kor Tiszabecsről,
    Nagyszekeresen felvettük a helyi iskola velünk egykorú diákjait.
    Ezután közösen nekivágtunk a hosszú útnak. Körülbelül 10:30-kor értük el az első állomásunkat a gombaszögi barlangot. Az idegenvezető irányításával gyönyörű cseppköveket néztünk meg.
    Utunkat a betléri kastélyban folytattuk. Sok érdekes dolgot tudtunk meg az Andrássy családról. Ezután ellátogattunk a Mauzóleumba ahol megtekintettük Andrássy Dénes és felesége Franciska sírhelyét . Aztán elutaztunk Rimaszombatra a szállásra.
    Reggel 6:30-kor keltünk fel Rimaszombaton, ami egyben az első megállóhelyünk is volt ami a Tompa Mihály alapiskola volt. Ahol a kedves igazgatóhelyettes mesélt nekünk az iskolájuk történelméről. Aztán pedig elmentünk városnézésre, Rimaszombaton. Ezt teljesítve elindultunk a következő nap városba ami Rozsnyó volt. Ott láttuk a legnagyobb középkorú főteret és mögötte az őrtornyot. A következő település Igló, másnéven Szepesújfalu. Itt a következő látványosságokat tekintettük meg; Az Orsó alakú főtér, evangélikus templomok ,stb. Ezután pedig elindultunk egy rövid kis túrára a Hernád folyó partjára. Miután végeztünk elindultunk az első egyik itteni szállásra, ahol különféle abszolút kreatív agytornáztató feladatokat kaptunk ki.

2. Reggel 9 órakor indultunk el az iglói szállásról és elindultunk Lőcsére. Legelsőnek megnéztük a lőcsei ferde talapzatú házat ezután a belvárosban a lőcsei fehér asszony házát tekintettük meg. Itt csodálhattuk meg a felújított városházát. Innen elsétáltunk a szégyenketrechez, ahova a hűtlen nőket zárták be 1 teljes napra. A Szent Jakab templomban a világ legnagyobb szárnyas oltáráról hallhattunk. Utunk Késmárkra vezetett, ahol megkoszorúztuk Thököly Imre sírját, majd a fatemplomot tekintettük meg . A Thököly-vár ellátogatása után a festői szépségű Magas-Tátra csúcsaiban gyönyörködtünk.

3. Az utolsó nap ellátogattunk Szlovákia második legnagyobb városába, Kassára. Elmentünk az orsó alakú főtérre, ahol a város címerét tekintettük meg. Tovább sétáltunk a kassai dóm haranglábához, amelynek a harangja már kétszer esett le. Bementünk a Dómba, ahol megkoszorúztuk II. Rákóczi Ferenc sírhelyét. Ezután körbenéztünk a templomban. Tovább mentünk a régi városházához,amit ma könyvtárként használnak. A börtön volt a következő megállónk. Az egykori Miklós börtönt múzeumként látogatják. A mellette lévő Rodostó-házban egy rendkívüli történelem órán vettünk részt. Az idegenvezető részletesen elmondta II. Rákóczi Ferenc életét. A négynapos tartalmas kirándulás után elindultunk hazafelé.

4. Bornemisza Géza Általános Iskola, Nábrád, 2017.10.16.

Hajnali 4 órakor keltünk, hogy időben el tudjunk készülni, és a szomszéd településekről átjáró gyerekeket is meg kellett várni. A cégénydányádi csoport felvétele után indultunk a határra. Körülbelül 8 órakor léptünk be Románia területére.Menet közben csak Zilahon álltunk meg egy kis pihenőre.
    Az első állomás a Tordai-hasadék volt. Gyönyörű látványban volt részünk.A séta és a hasadékhoz kapcsolódó történetek meghallgatása után Nagyenyed felé vettük utunkat.Megnéztük a híres Kollégiumot, amelyet Bethlen Gábor alapított.Kicsit megpihenvén a Kollégium udvarán álló két fűzfa alatt, továbbindultunk Gyulafehérvárra. A vár, a székesegyház és az abban lévő Hunyadi-sírok megtekintését követően már a szállásra, Algyógyra indultunk.
    Este 8 órakor volt a meleg, kétfogásos vacsora, majd hosszú perceket töltöttünk a kötelező házi feladat elkészítésével.(Blogírás-23:35-román idő)Varga Dénesné-Vargáné Boros Krisztina