Forgatókönyvek

Klasszikus Felvidék

Első napunkat Kassán töltjük. A belvárosi séta folyamán, megismerkedünk a II. Rákóczi Ferenc fejedelem életútjával. Ellátogatunk a Rodostó házba.

A Kassai Dóm kriptájában megkoszorúzzuk a fejedelem sírját és elénekeljük a Himnuszt. Megismerkedünk a gótika stílus jegyeivel. Majd a barokk színház épülettét nézzük meg. A Fő téren játékos feladatokat kell elvégezni csoportmunka során.

Szállás elfoglalása, vacsora.
Este a nap összefoglalása, események rögzítése, fotók, írásos anyagok feltöltése. Feladatlapok kitöltése, Útinapló elkészítése.

Második napon

Reggeli után Lőcse városával ismerkedünk. A Szt Jakab templom meglátogatása és az oltár története. A Mikszáth műből ismert városháza, és a fő tér főúri házai.
Felkészülés: Mikszáth Kálmán élete; Gyűjtsük össze a középkori városok királyi jogait!

Megnézzük az Evangélikus fatemplomot. Thököly István síremlékénél elhelyezzük az emlékezés koszorúját. A belvárosi sétánk folyamán a Thököly várat is megnézzük.

Iglo belvárosában ismerkedünk a Tél és a Nyár utcával. Híres festőnk Csontváry Kosztka Tivadarról is megemlékezünk.

Harmadik nap
Az Andrássy család birtokairól, neves szülötteiről, valamint a vár építési körülményeiről beszélünk. Interaktív módon tekintjük meg a vár falait. Beszélünk arról, hogy az emberi gyarlóság milyen pusztításokat képes végezni. Miért és hogyan égett le a közel múltban a vár zsindelyszerkezete?
Andrássy kastély rövid története, előre készülhetnek itthon.

Rozsnyó az arany, az ezüst és a vasérc bányászat fellegvára.   A Bányászati Múzeum a gömöri bányászat és kohászat történetet mutatja be. (Nem megyünk be.)
Andrássy Franciska szobrán emlékszalagot helyezünk el.
Szállás, vacsora

Negyedik nap

Meglátogatjuk a határon túli magyar iskola diákjait. Közös programokon veszünk részt. Megismerkedünk az iskolájukkal és a gyerekek játékos vetélkedő keretében mérhetik össze a képességeiket

Latágatás Rimaszombaton.
Az Szlovák karszt részét képező, Unesco világörökség természeti örökségeként nyilvántartott gombaszögi barlangba látogatunk. A barlang látogatható részének hossza 285 m, mivel azonban csaknem az egész útvonalon kétszer menődik keresztül, hossza 530 m. A látogatás időtartama 30 perc. Az útvonal szintkülönbsége minimális, csupán 7-8 m. A látogatási útvonalon található lépcsőfokok száma 87. A barlang hőmérséklete 9 - 9,4°C.
A látogató a látogatás folyamán megcsodálhatja a vékony szalmacseppköveket, amelyekhez hasonló Szlovákia területén nem fordul elő. Ezeken kívül a sztalaktitok, sztalagmitok más formái, valamint cseppkőlefolyások és bekérgeződések is találhatók a barlangban.
Haza utazás

A programokat a lkogikus utazásszervezés átrendezhetjük!!!
Kérje az utaskísérő segítségét az utazás megkezdése előtt.!

A belépőjegyek azokon a helyeken fizetettek ,ahol piros színnel jelöltük az idegenforgalmi látványosság nevét!

1. 1. nap
    Indulás a hajnali órákban .Utazás rövidebb pihenőkkel, érkezés a határátkelőhöz.
    Első állomásunk Ungvár városába vezet. A várost Ukrajna Európába vezető kapujának tartják. A város körponti részén fekvő Ungvári várat, majd a Szabadtéri Néprajzi Múzeumot látogatjuk meg. Majd Munkácsra indulunk, ahol megtekinthetjük Kárpátalja egyik legszebb és legépebben fennmaradt középkori várát. A vár nagy jelentőségét a Habsburg-ellenes mozgalmak korában szerezte. Hős védője, Zrínyi Ilona vezetése alatt, az 1685–1688közötti években hősiesen ellenálló várőrség utolsóként kapitulált a Rákóczi-szabadságharc idején.
    Vacsora
    Szálláshelyek elfoglalása.

2. nap:
    Reggeli után meglátogatjuk a „pártfogolt” település iskoláját és Polgármesteri Hivatalát .
    Ezen a napon a tiszai vonalat tekintjük meg kirándulóinkkal. A tiszaújlaki, Rákóczi turulmadaras emlékművének megkoszorúzása után A délutáni órákban Csetfalván a Makovecz stílusban épült ökumenikus szertartások szerint működő templomot tekinthetjük meg, melynek csodálatos faragású oltárzatát Mattl Péter készítette. Valamint a Kárpátalján egyedülálló fakazettás mennyezetű Református templomnak lehetünk vendégei. Szállás,vacsora.

3. nap
    Reggeli után a Vereckei-szoros felé vesszük utunkat. Útközben betérünk Szolyvára
    ,ahol a a málenkij robot gyűjtőtáborának helyén leróhatjuk kegyeletünket
    A szorosban az érintetlen kárpátaljai tájban gyönyörködve az Árpád bunker egyik
    bunkerével ismerkedünk. ( Ez a program akkor klerül beiktatásra ,ha a hágóra valamilyen
    oknál fogva nem tudunk felmenni
    Majd a hágó felé vesszük az irányt, ahol megcsodálhatjuk helyet, ahol honfoglaló őseink a
    Kárpát-medencébe érkezve elfoglalták hazájukat. A hágónál megnézhetjük a emlékművet.
    Szállás ,vacsora

4. nap:
    Nagybereg beregi szőttes megtekintése.

1. Majd Beregszász városában megtekintjük Kárpátalja kúlturális fellegvárát .II. Rákóczi
    Ferenc Kárpátaljai Magyar Főiskolát, az egykori Bereg Vármegyei Királyi
    Törvényszéket.Majd belvárosi séta után búcsút veszünk Kárpátaljától.